اخبار جدید روز

16 اپراتور در سامانه 125 پایتخت مشغول پاسخگویی به شهروندان/هیچ تماسی پشت خط نمی‌ماند - اخبار hp3

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷

به گفته خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ بهروز رضایی؛ مدیر ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران در جمع خبرنگاران درباره روند فعالیت در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: زمانی، تعداد تماس‌ها با آتش‌نشانی تهران حدود ۵ تا ۶ هزار بود اما اکنون حدود  دو و نیم تا سه هزار تماس با آتش‌نشانی گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار مزاحمتهایی که در تماس با ۱۲۵ ایجاد می‌شود نسبت به سال‌های گذشته واقعاً کاهش پیدا کرده هست و تماسهایی که با آتش‌نشانی گرفته می‌شود متفاوت هست، بعضی از شهروندان درخواست نیروهای امدادی دیگری داشته و  نیاز به خدمات دیگری دارند اما به دلیل عدم آگاهی با سامانه ۱۲۵ تماس می‌گیرند که در سالهای گذشته شدت این تماسها کاهش ۵۰ درصدی پیدا کرده هست.

رضایی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر امسال تعداد تماس‌ها با آتش‌نشانی کاهش پیدا کرده، گفت: این نشان‌دهنده کاهش اعزام نیرو به محل حادثه هست، اکنون روال عادی در جریان هست، آتش‌نشانان در سه شیفت فراخوانده شده و در بیش از ۱۰۰۰ نقطه پایتخت استقرار دارند.

 مدیر ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران متذکر شد: اکنون تمام ظرفیت در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران فعال هست و هیچ تماس بی‌پاسخ نمی‌ماند، در سه سال گذشته ظرفیت ستاد فرماندهی و کابینهای پاسخگویی به شهروندان از ۸ کابین به ۱۶ کابین افزایش پیدا کرده و این قابلیت وجود دارد که تعداد اپراتورها به ۳۲ نفر در هر شیفت افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اکنون در هر شبانه‌روز سه شیفت در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران مشغول پاسخگویی هستند، گفت: ساعت اوج حوادث در روزهای عادی و چهارشنبه آخر سال از ساعت ۵ بعدازظهر آغاز شده و تا ساعت ۱۲ شب ادامه دارد، اکنون در طول روز در حوادث حدود ۵۰ نفر نجات یافته و بین ۲۰ تا ۳۰ نفر در حوادث مختلف اعم از حریق، تصادفات و… مصدوم می‌شوند.

آخر متن/